Za pieniądze z Funduszu Kolejowego i z dotacji województwa opolskiego uda się uruchomić pociągi Przewozów Regionalnych na wszystkich trasach, gdzie obecnie kursują. Ale będzie ich mniej.
– Kolejowe przewozy pasażerskie odbywać się będą na wszystkich dotychczasowych trasach kolejowych, a Zarząd Województwa dołoży wszelkich starań, by rozkład jazdy został zaplanowany w sposób optymalny i spełniający oczekiwania jak najszerszej grupy podróżnych – poinformował Tomasz Kostuś, członek Zarządu Województwa.
Pieniędzy mniej niż w poprzednich latach
Jak dodał, przez 5 lat samorząd wojewódzki, wliczając w to rządowe pieniądze z Funduszu Kolejowego, przekaże Przewozom Regionalnym łącznie 211 mln zł. Rocznie budżet województwa zasili 24,5 mln. złotych z Funduszu. Z niego samorząd będzie finansował naprawy, modernizacje i częściowo zakup nowego taboru.
Wiadomo jednak, że pieniądze, które na dofinansowanie połączeń regionalnych przekaże samorząd wojewódzki, są i tak za małe, aby od grudnia zachować liczbę połączeń w obecnym rozmiarze. Wiadomo, że województwo mocno przygląda się połączeniom międzyszczytowym, którymi podróżuje najmniej pasażerów. Skalę cięć poznamy w październiku, gdy będą znane uzgodnienia dotyczące siatki połączeń z województwami sąsiednimi, głównie z dolnośląskim.
Województwo kupi 5 nowych ezt
Tomasz Kostuś wspomniał także o inwestycjach w tabor, które prowadzi województwo. Obecnie trwa procedura przetargowa na zakup 5 elektrycznych jednostek trakcyjnych, co do której wątpliwości miał producent Pesa Bydgoszcz, a w następnych latach marszałek zastanowi się nad ewentualnymi kolejnymi zamówieniami taboru tego typu. Nowe pociągi mają obsługiwać połączenie Kędzierzyn Koźle – Opole – Wrocław.
Opolskie planuje też, wspólnie z PKP PLK, modernizację kilku linii kolejowych w województwie. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.